رفتن به محتوای اصلی
۲۰ بهمن, ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۷

انتقاد از قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

مطلب بدون عنوان 343
کاهش درآمدها و نگرانی از ایجاد اختلال در توسعه شهر
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، منابع درآمدی شهرداری را محدود کرده که امیدواریم در توسعه شهر خللی ایجاد نشود.

به گزارش شهرنیوز، محمد وحیدنیا در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به موضوع تعرفه‌ها اظهار داشت: با جلساتی که برگزار شده، موضوع تعرفه‌ها موردبررسی قرار گرفته است، اما هنوز نقطه نظرهایی وجود داشته که باید به آن پرداخته و اصلاح شود.

وی سپس به تشریح اشکالات موارد شده به تعرفه‌ها از طرف فرمانداری پرداخت و  افزود: در مورد اول باید عوارض بالکن و پیش‌آمدگی در حیاط اصلاح‌شده و مجزا شود؛ در مورد دوم درباره واحدهای تجاری روباز و بدون سقف مانند آهن‌فروشان است و باید از این مشاغل نیز عوارض دریافت شود، اما به سال آینده واگذارشده تا عنوان آن در وزارت کشور وارد شود.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم به بررسی تک‌تک موارد مورد اشکال اشاره و تصریح کرد: عوارض یکی از منابع درآمدی شهر بوده و شهرداری بدون داشتن درامد نمی‌تواند شهر را اداره کند و نیاز داریم با نگاهی عدالت محور حقوق شهرداری را نیز تأمین کنیم.
وی تأکید کرد: قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، منابع درآمدی شهرداری را محدود کرده و این عامل باعث شده شهرداری با دقت بیشتری به منابع درآمدی شهرداری بپردازد و عدالت محور در این بازنگری موردتوجه ویژه قرار گرفته است که امیدواریم در توسعه شهر خللی ایجاد نشود.


https://qom.ir/DUNn